فروشگاه آنلاین ادوات موسیقی

فروشگاه ساز کالا فروشنده انواع سازها همچون گیتار، پیانو و سازهای زهی

فروشگاه آنلاین ادوات موسیقی

فروشگاه ساز کالا فروشنده انواع سازها همچون گیتار، پیانو و سازهای زهی

  • ۰
  • ۰

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ویژگیهای گیتار فلامنکو و کلاسیک چیست؟ با ما در ادامه همراه باشید تا هر کدام را به صورت مختصر برایتان توضیح دهیم. اگر یک نوازنده مبتدی باشید در نگاه اول نمیتوانید تفاوت این گیتارهای را در صدا تشخیص بدهید، هرچند که فلامنکو مقداری در ظاهر با ساز کلاسیک تفاوت دارد. بدنه ی گیتار فلامنکو قوس و تاب بیشتری داشته و گیتار کلاسیک بیشتر شبیه آکوستیک به نظر میرسد. با این حال شاید بجز مقداری تفاوت در ظاهر، نتوانید تفاوت دیگری را تشخیص دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این ساز میتوانید به مقاله ی تفاوت میان گیتارهای کلاسیک و آکوستیک مراجعه کنید.

گیتار فلامنکو

فلامنکو یکی از سازهای اصیل اسپانیایی است که قدمت زیادی نیز دارد. این ساز مانند یک گیتار اکوستیک دارای جعبه چوبی میباشد و صدای آن بوسیله این جعبه تقویت شده و به گوش شما میرسد. ابعاد آن معمولا از گیتار اکوستیک و کلاسیک کوچکتر است و صدایی جیغ با فرکانس بالا تولید میکند. این ویزگیها سبب میشوند تا نوانسهای فلامنکو را براحتی از صدای یک گیتار معمولی تشخیص دهید. این سازها صدای بلندی دارند و میزان صدای بم آنها بسیار کم است.

از عمده ترین تفاوتهای آنها میتوان به چوب بکاررفته اشاره کرد که وظیفه اصلی تقویت صدا را دارد. در واقع میتوان گفت صدای یک ساز اکوستیک به چوب بکاررته در آن بستگی دارد و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. این چوب معمولا از جنس صنوبر انتخاب میشود که استحکام بالایی داشته و امواج را به خوبی مرتعش میکند. علاوه بر این گیتارهای فلامنکو دارای یک لایه محافظ هستند تا برخورد دست نوازنده با بدنه ساز موجب ایجاد خش و خرابی در آن نشود.

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • sazkala shop

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی